Anna Victoria R

Na mém blogu najdete spoustu článků týkajících se zdravého životního stylu, Cvičení - Cestování - Různých tipů - Kosmetiky a receptů. Jednoduše vše co mě baví a naplňuje !

sobota 10. listopadu 2012

Henna, ta mě baví!!!


Ahooj všichni,

Dnes jsem se rozhodla napsat článek o barvení vlasů pomocí přírodní barvy Henna. Důvody, které mě přiměly k použití této barvy jsou ty, že jsem si jednak děsivě zničila své dlouhé vlasy peroxidem a také to, že jsem chtěla zkusit něco nového. A proč nezkusit něco, co Vám vaše vlasy neničí, ale právě naopak regeneruje?

Zdroj: www.lushcz.cz

Mojí první Henna barvu jsem si koupila tento rok v Anglii, mají ji ve skvělém obchodě zvaném Lush. Kdo nezná ( www.lushcz.cz ), tam se o Lush Henně dozvíte spoustu zajímavých informací. Henna od Lush vypadá jako ztvrdlé bláto, je to velký obdélník, který je čarami rozdělen na malé čtverečky, které se pak dají odlamovat či za pomocí nože odkrojit. Mně osobně Henna voní, ale někomu přijde až moc aromatizovaná což způsobují bylinky, které jsou do ní přidány. Můj první odstín Henny byl ,,Caca Brun“ což znamená, že by se vlasy měly zbarvit do hnědého odstínu. Při koupi tohoto produktu, jsem se nezapomněla pozeptat slečen , které v Lushi pracují, jestli si myslí, že mi barva na  moje blond vlasy chytne dobře či ne. Ony řekly, že by měla, ale že si mám vzít radši ještě jednu kostičku navíc, abych popřípadě vlasy ještě jednou přebarvila. Což jsem mimochodem udělala dobře, proč, se dozvíte na konci tohoto článku.



Míchání Henny.
A teď už k samotnému nanášení a přípravě.
Na své celkem dlouhé vlasy jsem použila
čtyři malé kostičky Caca Brun Henny a dvě
kostičky Caca Marron, což je odstín do červena. Kostičky jsem vložila do menšího
kastrůlku a přidala jsem horkou vodu s černým čajem a to proto, aby byla barva
ještě více tmavší. Kostky se musí ve vodě úplně rozpustit při neustálém míchání do té doby než vznikne taková kašovitá hmota. Musím říct, že mi to míchání zabralo dost času. Průběžně si do kastrůlku přilévejte vodu, aby kaše nebyla moc hustá. Když už máte hotovo, tak můžete začít s nanášením. Jen radím pokud je venku teplo, vezměte si nějakou židli a jděte si sednou ven na trávník, pokud ne, doma si židli podložte novinami. Na nanášení barvy jsem použila speciální štěteček na barvení vlasů, který si můžete koupit snad kdekoliv.

Moje blond vlasy před barvením.
Caca Brun kaše.
S nanášením mi pomohla kamarádka, protože sama bych to určitě nezvládla. Na vlasy jsme barvu nanesly tak, že jsme si vlasy rozdělily na 4 díly - dva díly vpředu a dva vzadu.
Henna by se na vlasy měla nanášet po velkých pramíncích, alespoň tak s tím mám zkušenosti já a vždycky pak ten konečný výsledek vypadal nejlépe. Takže si vezměte asi na tři prsty široký pramen, na který naneste barvu a ručně za pomocí rukavic pramen pořádně promněte, tak aby se barva dostala úplně všude. Takto  pokračujte až do konce barvení. Jen Vás tedy musím předem upozornit, že když barva zaschne, tak to je jako kdybyste na hlavě měly bláto, takže prameny ztvrdnou a vy už s nimi znovu nehnete, proto je barvěte pečlivě hned od začátku. Barva se také docela drolí, takže hlavu doporučuji obalit nějakým starým ručníkem nebo igelitkou. Slečna z Lush obchodu mi říkala, že pokud chci mít vlasy více do červena nebo s červeným odleskem, tak je mám obalit igelitem a když ne tak je nechat volně.
Caca Marron kaše.


Barvu jsem na vlasech nechala asi 3 hodiny a pak pečlivě smyla vodou a použila kondicionér. Hrozně jsem se těšila na to, až budu mít zase krásné hnědé vlasy, jako předtím. Avšak stalo se to nejhorší, co bych v životě nečekala, že se stane. Mé vlasy byly zelené !!! Ihned jsem běžela za svými kamarádkami a byla jsem totálně v šoku a samozřejmě, že jsem takhle nechtěla vypadat ani jeden den a tak jsme namíchaly ještě jednu směs a to odstín Marron, jelikož jsme věděly, že červená barva ztlumí ty zelené odstíny. A tak jsem na hlavě nosila turban další tři hodiny a po smytí jsem byla naštěstí mile překvapená. Barva byla krásně kaštanově hnědá, hurá!

Závěrem Vám povím, jak moje blond přeměna probíhá až do teď od doby, kdy jsem si vlasy obarvila Hennou. Už to bude asi půl roku a vlasy mi stále hází zelený odstín. Hennou jsem si je barvila už několikrát a pokaždé přidám nějaký červený odstín do hnědé kterou si na vlasy dávám. Vlasy jsem si musela o 20 cm zkrátit a teď v prosinci musím jít na další stříhání bohužel znova. Holt peroxid je žrout a velký nepřítel vlasů. Barva mých vlasů je celkem fajn, bohužel nemám žádné foto po barvení, jen tedy před barvením. Po každém umytí mám vlasy světlejší a stále hází odlesky do zelena, ale vidět to je opravdu málo. Určitě za to nemůže Henna barva, ale samozřejmě ten blond prevít! Henna vlas obalí a tím ho vlastně zpevní a regeneruje, takže pokud si vlasy nechcete totálně zničit, ale láká Vás nějaká změna, tak neváhejte a zajděte si Hennu koupit. 


3 komentáře:

  1. Tak jo! Jdu do toho. Už jsem Hennu chtěla vyzkoušet aspoň tři roky, ale až tvůj článek mi dodal kuráž ;-).
    Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to zkus :) záleží ale taky na tom, jakou Hennu si pořídíš a jakou barvu vlasů máš. Já zatím zůstávám věrná Henně od Lush! :)

      Vymazat
  2. Tohle by bohužel na mé šediny nešlo :-(

    WorldByBella

    OdpovědětVymazat